چرا بیت کوین همچنان در حال اصلاح قیمتی است؟

چرا بیت کوین همچنان در حال اصلاح قیمتی است؟

سلام دوستان، در این مقاله قصد داریم توسط تیم تحلیلی صرافی اکس اونیکس دلایل نزول و اصلاح بیت کوین را بررسی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که چرا قیمت بیت کوین همچنان در حال کاهش است و کی قرار است دوباره رشد قیمتی آن شروع شود.

تحلیل تکنیکالی بیت کوین

در مرحله اول از دید تحلیل تکنیکالی مساله را بررسی می‌کنیم. مطابق شکل زیر، محدوده 70 تا 73 هزار دلار به‌عنوان یک سقف قیمتی مهم برای بیت کوین شناسایی شده است. هر بار برخورد قیمت به این سطح و ساختن سقف‌های پایین‌تر، بیت کوین را دچار اصلاح بزرگتری کرده است.

بعد از روند صعودی بیت کوین در گذشته و رسیدن به این سقف قیمتی، از نظر تکنیکالی قیمت باید بازگردد و اسپایک‌های قیمتی را دوباره تاچ کند؛ از این رو هم ما احتمال اصلاح بیت کوین را از قبل می‌دادیم.

اما بعد از شروع اصلاح باید دید که کدام محدوده می‌تواند برای بیت کوین پایان این اصلاح را رقم بزنم و بار دیگر BTC به روند رنج و بعد صعودی بازگردد. در ابتدا می‌توان تصور داشت بیس حرکتی در محدوده 60 هزار دلار می‌تواند هدف این اصلاح باشد.

از نظر تکنیکالی می‌توان دو محدوده برای پایان این اصلاح در نظر گرفت:

• محدوده اول 62 تا 60 هزار دلار است که بسیار محدوده مهمی تلقی می‌شود. در صورت برگشت روند می‌توان در نظر داشت که بیت کوین آماده ایجاد یک سقف جدید شود.

مطالبی که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید
تحلیل جامع بیت کوین کش (1403/04/14)؛ تحلیل وضعیت قیمتی بیت کوین کش

• در صورت از دست رفتن محدوده اول گفته شده، تنها جایی که می‌تواند مانع از اصلاح بیشتر بیت کوین شود، محدوده 56 تا 53 هزار دلار است. این محدوده نقدینگی خوبی هم دارد.
باید بررسی کنیم که از نظر تکنیکالی بیت کوین به کدام یک از این دو سطح واکنش قیمتی دارد.

تحلیل فاندامنتالی بیت کوین

تحلیل فاندامنتالی بیت کوین

از نظر اقتصادی و فاندامنتال، می‌توان دلایل این اصلاح و ریزش را ابتدا در خریدوفروش صندوق‌هایetf بررسی کرد؛ طبق اطلاعات دریافتی از خریدوفروش این صندوق‌ها در هفته‌های گذشته، می‌توان متوجه شد که بیشتر صندوق‌هایetf در حال فروش دارایی‌های خود در محدوده اعداد 65 تا 70 هزار دلار بوده‌اند.

این فروش صندوق‌ها معمولا به 4 قسمت در طول هفته تقسیم می‌شود و امروز شاهد فروش یک پارت دیگر بوده‌ایم. می‌توان تخمین زد که فقط در هفته گذشته چیزی حدود 5 هزار بیت کوین فروخته شده است.

میزان بیت کوین شرکت‌های بزرگ در تاریخ‌های میلادی مختلف

مقدار فروش بیت کوین و تاثیر آن در صندوق etf در هفته گذشته بر اساس شرکت‌های بزرگ این صندوق

حجم ورودی و خروجی بیت کوین در صندوق ETF

میزان کل پول در گردشETF تا تاریخ 4 تیر 1403

اما از یک بعد دیگر هم می‌توان به ریزش بیت کوین نگاه کرد؛ از آنجا که بیت کوین به عنوان یک دارایی پر ریسک شناسایی شده است، تحولات سیاسی و جنگی تاثیر منفی بر این ارز دارند.
با توجه به شدت تنش‌ها در منطقه و همینطور بالا رفتن احتمال جنگ جدید تصور میشد که بیت کوین اصلاحات بیشتری تجربه کند اما با فروکش کردن این مناسبات می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بیت کوین به روند صعودی خود برگردد.

مطالبی که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید
تحلیل جامع تون کوین

دلایل اقتصادی نیز بر این ریزش تاثیر دارند اما چون تاثیر آنها فقط روزانه و با انتشار اخبار بوده است، در حال حاضر اهمیت زیادی ندارد؛ اخباری مانند نرخ بهره و تورم آمریکا، نرخ بیکاری، نرخ اشتغال، نرخ مسکن وGDB.

دیدگاه خود را نسبت به این مطلب برای ما ارسال کنید

ارسال دیدگاه

دیدگاه های کاربران

    دیدگاهی وجود ندارد