چرا ناگهان بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال سقوط کرد؟

چرا ناگهان بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال سقوط کرد؟

متاسفانه بیت کوین در روزهای اخیر یک روند اصلاحی و نزولی آغاز کرده که باعث سقوط ناگهانی بازار ارزهای دیجیتال شده است. در ادامه هم از منظر تکنیکالی و هم فاندامنتالی به این مسئله خواهیم پرداخت

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بررسی بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته و روزانه نشان می‌دهد که ارز پرچمدار نتوانسته محدوده مقاومتی (63000-65000) به سمت بالا بشکند و فشار فروش در این محدوده باعث اصلاح عمیقتری در این ارز شده است.

به همین جهت می‌توان انتظار داشت که نزدیکترین محدوده حمایتی این ارز پس از ریزش اخیر ناحیه(56943-55853) باشد. با توجه به اینکه این منطقه از نظر اسمارت مانی و RTM بیشترین نقدینگی را دارد و البته خیلی از خریداران در این محدوده هستند اصلاح سنگینتری در کار نخواهد بود. در صورتی که نشانه های صعود در این محدوده دیده شود بیت کوین می‌تواند تا ناحیه (67000-72000) رشد قیمتی داشته باشد.

اما اگر شیب ریزش همینطور سریع و ادامه‌دار باشد می‌توان انتظار از دست رفتن این محدوده را نیز داشت.

در حال حاضر شیب ریزش بسیار زیاد است و باید منتظر واکنش به محدوده مورد نظر بود. در صورت از دست رفتن این ناحیه بیت کوین ممکن است حداقل تا ناحیه 50000 دلار ریزش را تجربه کند.

تحلیل فاندامنتال و آنچین

اما مهمترین دلیل این اصلاح بیت کوین مربوط به سخنرانی دیروز رئیس فدرال رزرو است.

آقای پاول در سخنرانی خود با اشاره به روند خوب اقتصادی آمریکا گفت که احتمال دارد فدرال رزرو در ماه‌های آینده نرخ بهره را کاهش دهد. پس از اعلام این خبر فاز اصلاحی جدید بیت کوین شروع شد. اما باید دید که این ریزش کوتاه مدت یا شاخص‌های بازار کار امریکا و اشتغال و  می‌تواند باعث ادامه این ریزش شود یا خیر.

مطالبی که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید
تحلیل تکنیکالی شاخص total 2 ؛ آیا به زودی شاهد آلت سیزن و بول ران خواهیم بود؟

اما از دیدگاه آنچین باید بگوییم که در دو روز گذشته میزان ورودی و خروجی پول  بیت کوین چندان تعریفی ندارد.

عملکرد ETFهای بیت کوین در روز 2 و 3 جولای (12-13 تیر)
ورودی سرمایه خالص: 13.6- میلیون دلار
گری اسکیل: 32- میلیون دلار
بلک راک: 14 میلیون دلار
فیدلیتی: 5 میلیون دلار

با توجه به میانگین این داده‌ها در می‌یابیم که فروش بیت کوین از طرف شرکت‌های بزرگ بیش از حد انتظار بوده و نسبت به ماه قبل در همین تاریخ مقدار عرضه بیت کوین بیشتر شده است.

بر‌اساس تصویر بالا می‌توان کاملا به طور واضح دید که میانگین میزان پوزیشن‌های فروش در بیت کوین بیشتر از پوزیشن‌های خرید است و این خود یکی از دلایل ریزش بیت کوین می‌باشد.

اما دیروز در صرافی بایننس 75 درصد پوزیشن‌ها بیت کوین زیر قیمت 60 هزار دلار پوزیشن خرید بوده است این یعنی انتظار عموم ورود پول به بیت کوین و رشد آن بوده است.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مهمترین دلیل این ریزش سخنرانی آقای پاول در مورد کاهش نرخ بهره بوده است و دلایل دیگر تاثیر فرعی داشته‌اند. تا زمانی که خروجی از صندوق‌های ETF ادامه داشته باشد بیت کوین همچنان در فاز اصلاحی قرار خواهد داشت.

دیدگاه خود را نسبت به این مطلب برای ما ارسال کنید

ارسال دیدگاه

دیدگاه های کاربران

    دیدگاهی وجود ندارد