نتایج نظرسنجی The Economist درباره ارزهای دیجیتال

نتایج نظرسنجی The Economist درباره ارزهای دیجیتال

قانونی شدن بیت کوین به عنوان یک وسیله پرداخت مسئله پیچیده و مناقشه برانگیزی است. امروز درباره نظرسنجی انجام شده در این باره صحبت خواهیم کرد.

یک مطالعه جدید که توسط The Economist انجام شده است، نشان می دهد که 37٪ از شرکت کنندگان می خواهند که دولت هایشان بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان ارز قانونی برای تراکنش های داخلی بپذیرد.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نیز مورد علاقه افراد هستند زیرا 37 درصد در صورت صدور چنین محصول مالی توسط مقامات کشورهایشان موافقت کرده اند.

در ادامه بحث با جزئیات دقیق تر به بررسی این نظرسنجی خواهیم پرداخت. ما را همراهی نمایید.

روزنامه مشهور بریتانیایی  The Economist از 3000 نفر در کشورهای توسعه یافته (ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، فرانسه، کره جنوبی، استرالیا و سنگاپور) و کشورهای در حال توسعه (برزیل، ترکیه، ویتنام، آفریقای جنوبی و فیلیپین) برای تعیین موضع فعلی آنها در مورد صنعت کریپتو نظرخواهی کرده است.

تقریباً 37 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که اگر دولت متبوع آنها تصمیم بگیرد بیت کوین یا دارایی دیجیتال دیگری را به عنوان روش پرداخت رسمی اعلام کند، از آنها حمایت خواهند کرد.

43 درصد در این مورد بی طرف بودند، در حالی که تنها 18 درصد گفتند که با چنین اقدامی مخالف خواهند بود.

وقتی صحبت از راه اندازی CBDC شد، نتایج تقریبا مشابه بود. 37٪ معتقد بودند که مقامات باید آن محصول را عرضه کنند، در حالی که حدود 19٪ فکر می کنند که این یک اشتباه است.

این نظرسنجی به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نیز پرداخته است. بیش از 60 درصد از شرکت کنندگان به خرید، نگهداری یا فروش NFT فکر می کنند، در حالی که تنها 7 درصد مخالف این ایده هستند.

مطالبی که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید
کاهش فعالیت در زنجیره بیت کوین


پاسخ دهندگان همچنین عمدتاً به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) خوش بین بودند، زیرا 34٪ تمایل به استفاده از چنین برنامه هایی را برای تراکنش های مالی شخصی یا حرفه ای نشان دادند. در مقابل، 17 درصد اعلام کردند که هیچ برنامه ای برای تعامل با آن ندارند.

به جرات می توان گفت که همه گیری COVID-19 روند شبکه پرداخت را تغییر داد و بسیاری از افراد از پول نقد به تسویه حساب های دیجیتالی روی آوردند.

18 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه انتظار دارند کشورشان در یکی دو سال آینده بدون پول نقد شود، در حالی که 13 درصد اعتراف کردند که از ارزهای دیجیتال به عنوان نوعی تسویه حساب استفاده می کنند.

مدت کوتاهی پس از اینکه السالوادور بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت، بسیاری از کشورهای دیگر نیز تلاش کردند که همین اقدام را تکرار کنند.

تحقیقات انجام شده توسط YouGov نشان داد که تقریباً 30 درصد از ساکنان ایالات متحده از دیدن وضعیت مشابه BTC در کشور خود خوشحال خواهند شد.

جالب اینجاست که آمریکایی‌های مقیم غرب بیشتر از چنین قانونی بالقوه حمایت می‌کنند، در حالی که کسانی که در غرب میانه زندگی می‌کنند بیشترین مخالفت را با آن داشتند.

اکثریت زنان و افراد بالای 55 سال شدیدترین منتقدان بودند، در حالی که مردان و شرکت کنندگان بین 25 تا 34 سال اکثراً طرفدار در نظر گرفتن بیت کوین به عنوان یک وسیله پرداخت رسمی می باشند.

شما درباره قانونی شدن بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی چه فکر می کنید ؟

به نظر می رسد که چه موافق باشیم و چه موافق نباشیم صنعت ارزهای دیجیتال گسترش پیدا خواهد کرد و آرام و آرام از یک وضعیت حاشیه ای به مرکز مسائل مالی جهان تبدیل خواهد شد.

مطالبی که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید
افزایش قابل توجه فروش در بازار ارزهای دیجیتال

این مسئله موجب گردیده که پذیرفته شدن بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی برای انجام تراکنش های مالی تبدیل به دغدغه همه برای مردم عادی و هم برای مسئولین دولت شود.

آمارها نشان می دهد که اکثریت مردم موافق قانونی شدن بیت کوین بودند و یا نسبت به آن موضع بی طرف داشتند. اکنون از شما کاربران وب سایت اکس اونیکس می پرسیم که نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا باید بیت کوین و یا سایر ارزها به عنوان ارز قانونی پذیرفت؟

اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستید، صرافی اکس اونیکس بهترین انتخاب است. کافی است که به وب سایت این صرافی مراجعه کنید و با ثبت نام در آن معاملات خود را آغاز نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

5.00 /5
تعداد شمارش آرا : 2

همانطور که این مطلب را مفید دیدید

مارا در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید

دیدگاه خود را نسبت به این مطلب برای ما ارسال کنید

ارسال دیدگاه

دیدگاه های کاربران

    دیدگاهی وجود ندارد