راه اندازی ETF سولانا؛ به احتمال زیاد بله!

راه اندازی ETF سولانا؛ به احتمال زیاد بله!

پس از اینکه دولت کانادا درخواست etf سولانا را ارسال کرد، در روز گذشته و امروز نیز از دو کشور درخواست ثبت این آلت کوین محبوب بازار ارزهای دیجیتال ثبت شده و باعث پامپ این ارز شد.

امروز شرکت VanEck اعلام کرد که درخواست راه‌اندازی ETF سولانا در آمریکا را ارائه کرده است. به همین دلیل هم سولانا در ساعات گذشته پامپ خوبی را تجربه کرد.

در این راستا دو شرکت 21Shares و Vaneck فرم‌ 19b-4 را که مربوط به یکی از مراحل راه‌اندازی ETF است، به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال کردند. این دو شرکت به‌شکل مصمم قصد راه‌اندازی ETF سولانا را دارند.

تاثیر این خبر بسیار مثبت بوده و می‌تواند روند نزولی حاصل از خبرهای منفی که در بازار منتشر شده تا حدودی از بین ببرد.

رئیس تحقیقات دارایی دیجیتال شرکت VanEck، متیو سیگل (Matthew Sigel)، در این راستا بیان کرد که سولانا تجربه کاربری بهتری در مقایسه با اتریوم ارائه می‌دهد و اظهار کرد:

مشتاقم اعلام کنم که شرکت ون‌اک درخواست خود را برای راه‌اندازی اولین صندوق ETF سولانا در ایالات متحده به ثبت رسانده است. رقیب اتریوم (سولانا) یک شبکه بلاکچینی مبنع باز (Open Source) است که با هدف مدیریت برنامه‌های مختلف طراحی شده است.

وی در نهایت تاکید کرد که سولانا هم یک نوع کالا محسوب می‌شود و تفاوتی از این حیث با بیت کوین و اتریوم (که ETF آن‌ها قبلا تایید شده است) ندارد.

پیشنهاد: برای آشنایی کامل با صندوق‌های ETF مقاله ETF بیت کوین چیست را مطاله نمایید.

تاثیر تایید ای تی اف سولانا بر آینده SOL

ثبت شدن ETF سولانا می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر آینده این ارز دیجیتال هم از نظر قیمت و هم از نظر پیشرفت‌های تکنولوژیک و بنیادی داشته باشد. افزایش قیمت، جذب اعتماد و اعتبار بیشتر و افزایش میزان جذب سرمایه‌گذاران نهادی از جمله تاثیراتی هستند که تایید صندوق‌های ETF سولانا برای این ارز در پی خواهد داشت است.

مطالبی که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید
برترین میم کوین‌ها از نظر تعداد کاربران در پلتفرم X

تایید و ثبت ETF سولانا احتمالا باعث افزایش تقاضا برای این ارز دیجیتال خواهد شد. این افزایش تقاضا می‌تواند منجر به افزایش قیمت SOL شود؛ زیرا سرمایه‌گذاران بیشتری به خرید آن روی می‌آورند. مشابه با اتفاقاتی که پس از تایید ETF بیت کوین و اتریوم رخ داد، بازار سولانا نیز می‌تواند رشد قابل توجهی را تجربه کند.

تایید ETF سولانا می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاران نهادی هم کمک کند. این سرمایه‌گذاران معمولا به دلیل مقررات سخت‌گیرانه‌ای که برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ارزهای دیجیتال وجود دارد، ترجیح می‌دهند از طریق ETFها به بازار وارد شوند. با تایید ETF سولانا، سرمایه‌گذاران نهادی می‌توانند به صورت غیرمستقیم در این ارز سرمایه‌گذاری کنند که این امر می‌تواند به افزایش سرمایه‌گذاری و ثبات در بازار سولانا منجر شود.

چنانچه نهادهای نظارتی معتبر مانند SEC یا CFTC درخواست VanEck را تایید کنند، شاهد افزایش قابل‌توجهی در اعتبار این ارز دیجیتال خواهیم بود. این اعتبار می‌تواند باعث افزایش اعتماد عمومی به سولانا شده و در نتیجه باعث پذیرش گسترده‌تر آن در بازارهای مالی شود.

دیدگاه خود را نسبت به این مطلب برای ما ارسال کنید

ارسال دیدگاه

دیدگاه های کاربران

    دیدگاهی وجود ندارد