حرکت جنجالی جدید ایلان ماسک

حرکت جنجالی جدید ایلان ماسک
نگار نبئی
تاریخ انتشار 2021-11-07

ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا روز شنبه در یک نظرسنجی از 62.5 میلیون دنبال کننده خود در توییتر پرسید که آیا باید 10 درصد از سهام تسلا را بفروشد.

ثروتمندترین فرد جهان قبلاً گفته بود که ممکن است امسال با یک صورتحساب مالیاتی «عظیم» روبرو شود زیرا او باید تعداد زیادی از گزینه‌های سهام را که سررسید سال آینده قرار می‌گیرند، اعمال کند.

ماسک روز شنبه در توییتر خود نوشت:

“توجه داشته باشید، من از هیچ جا حقوق نقدی یا پاداش نمی‌گیرم. من فقط سهام دارم، بنابراین تنها راه من برای پرداخت مالیات فروش سهام است.”

توویت ایلان ماسک

او با اشاره به لایحه «مالیات میلیاردرها» که توسط دموکرات‌ها پیشنهاد شده است، گفت: «اخیراً موارد زیادی از سودهای محقق نشده  وسیله‌ای برای اجتناب مالیاتی درنظر گرفته شده است، بنابراین من پیشنهاد می‌کنم 10 درصد سهام تسلا خود را بفروشم».

ماسک از این لایحه که 700 میلیاردر را در آمریکا تحت تأثیر قرار می‌دهد انتقاد کرده است. این لایحه مالیات‌هایی را بر سود سرمایه بلندمدت بر دارایی‌های قابل مبادله، خواه فروخته شده باشد یا نه، وضع می‌کند.

ماسک گفت که به نتیجه نظرسنجی به هر نحوی که پیش برود پایبند خواهد بود. این نظرسنجی در مدت هفت ساعت پس از ارسال آن، نزدیک به 2 میلیون پاسخ دریافت کرد که 55 درصد از پاسخ دهندگان پیشنهاد فروش سهام را تأیید کردند. این نظرسنجی قرار است حوالی ساعت 15 روز یکشنبه به پایان برسد.

بر اساس محاسبات خبرگزاری رویترز، سهام ماسک در تسلا تا 30 ژوئن به حدود 170.5 میلیون سهم می‌رسد و طبق محاسبات، فروش 10 درصد از سهام او بر اساس قیمت بسته شدن روز جمعه نزدیک به 21 میلیارد دلار خواهد بود.

مطالبی که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید
افزایش قیمت 15 درصدی ترون در پنج روز گذشته
لوگوی تسلا
کاهش ارزش سهام تسلا

کاهش ارزش سهام تسلا

طبق پرونده تسلا، ماسک حق خرید 22.86 میلیون سهم را به قیمت 6.24 دلار دارد که در 13 آگوست سال آینده منقضی می‌شود. قیمت بسته شدن سهام تسلا در روز جمعه 1222.09 دلار بود.

در ماه سپتامبر ماسک گفت که احتمالاً بیش از نیمی از سودی که از اعمال گزینه‌ها به دست می‌آورد، مالیات پرداخت خواهد کرد. او همچنین این احتمال را رد کرد که با سهام تسلا به عنوان وثیقه وام بگیرد. او در کنفرانسی گفت:

“سهام همیشه بالا نمی‌رود بلکه کاهش می‌یابد”.

ماسک اخیراً در توییتر اعلام کرد که 6 میلیارد دلار از سهام تسلا را می‌فروشد و آن را به برنامه جهانی غذا  اهدا می‌کند، مشروط بر اینکه این سازمان اطلاعات بیشتری در مورد نحوه خرج کردن پول خود منتشر کند.

واکنش های متفاوت برای توویت ایلان ماسک

چاماث فالپاتیا سرمایه گذار ونچر در توییتر نوشت: «ما شاهدیم که تصمیم‌گیری برای سرنوشت حجم هنگفتی از سهام به ارزش 25 میلیارد دلار توسط توده‌ها در توییتر مشخص می‌شود.»

گابریل زوکمن، اقتصاددان برکلی در توییتی نوشت: «منتظر روزی هستیم که تصمیم پولدارترین فرد جهان برای پرداخت مالیات به نظرسنجی توییتری ربطی نداشته باشد.»

گفتنی است پیش از این ماسک با توییتی مبنی بر خصوصی کردن تسلا در سال 2018 نیز دچار مشکل شد.

به این مطلب امتیاز دهید

5.00 /5
تعداد شمارش آرا : 1

همانطور که این مطلب را مفید دیدید

مارا در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید

دیدگاه خود را نسبت به این مطلب برای ما ارسال کنید

ارسال دیدگاه

دیدگاه های کاربران

    دیدگاهی وجود ندارد