جهش قیمت رمز ارزها: دوصندوق معاملات آتی بیت کوین تایید شد

جهش قیمت رمز ارزها: دوصندوق معاملات آتی بیت کوین تایید شد
نگار نبئی
تاریخ انتشار 2021-10-18

کمتر از سه ماه تا پایان سال میلادی جاری باقی مانده است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در روز جمعه ۱۵ اکتبر در نشستی که با پنج کمیسیون تنظیم‌کننده (رگولاتور) داشت، مجوز فعالیت دومین صندوق قابل معامله بیت کوین را برای شرکت پروشیزر صادر کرد.

به‌علاوه پروشیرز در اطلاعیه پذیره‌ نویسی خود عنوان کرده که ممکن است از روز دوشنبه ۲۶ مهر معاملات ETF بیت کوین خود را آغاز کند.

این صندوق در بازار بورس آرکای نیویورک (NYSE Arca) معامله می‌شود. این صندوق قابل‌معامله در بورس بیت کوین، به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که از طریق قراردادهای آتی در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند.

طبق گزارش  جیمز سیفارت، تحلیل‌گر بلومبرگ، معاملات این ETF با نماد BITO و با نرخ سود ۰.۹۵ درصد انجام می‌گیرد.

بیتکوین

این شرکت دومین ETF بیت کوین است  که تایید می‌شود. ETF بیت کوین شرکت والکری همان روز پیش از شرکت پروشیزر مورد تایید قرار گرفت.

طبق اعلامیه ۲۳ مهر SEC، درخواست ثبت ETF بیت کوین شرکت والکری (Valkyrie) نیز برای فهرست‌ شدن در نزدک پذیرفته شده است.

در حال حاضر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال بررسی برنامه‌های کاربردی ETF های آینده بیت کوین از « VanEck» و « Invesco» علاوه بر شرکت والکری و پروشیزر است.

در پی انتشار این خبر در روز گذشته بیت‌کوین توانست تا اواسط کانال ۶۲ هزار دلار پیشروی کند. در صورت آغاز فعالیت صندوق پروشیرز در روز دوشنبه به نظر میرسد بیت‌کوین بتواند مقاومت ۶۳ هزار دلاری که سقف تاریخی آن نیز به حساب می‌آید پشت سر بگذارد.

مطالبی که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید
آلت کوین چیست ؟ + معرفی بهترین آلت کوین ها

پلن‌بی (PlanB)، خالق مدل پیش‌بینی قیمت بیت کوین مشهور به انباشت به جریان  (S2F) و آدام بک (Adam Back) رمزنگار بریتانیایی نیزدرحالیکه عقیده دارند تا پایان سال جاری میلادی بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید.


برچسب ها

به این مطلب امتیاز دهید

5.00 /5
تعداد شمارش آرا : 2

همانطور که این مطلب را مفید دیدید

مارا در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید