بیت کوین برای اولین بار از ۶۸ هزار دلار گذشت، اتریوم نیز رکورد زد

بیت کوین برای اولین بار از ۶۸ هزار دلار گذشت، اتریوم نیز رکورد زد
نگار نبئی
تاریخ انتشار 2021-11-09

بیت کوین قدیمی ترین رمز ارز، برای اولین بار از ۶۸ هزار دلار عبور کرد و در معاملات اخیر به ۶۸ هزار و ۵۰۰ دلار رسید. اتریوم نیز رکورد زد.

بازار ارزهای دیجیتال از ابتدای ماه اکتبر در حالت صعودی قرار داشته‌اند  و این بازار در مجموع تنها در یک ماه نزدیک به ۱ تریلیون دلار به ارزش کل خود اضافه کرده است.

طبق داده‌های «کوین مارکت کپ»، در زمان انتشار این مقاله، کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال به به حدود ۳ هزار میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش کوین دسک بیت کوین به طور گسترده توسط بسیاری از سرمایه گذاران به عنوان یک دارایی با ارزش مانند طلا تلقی می‌شود و در حالی که نگرانی‌ها از افزایش تورم همچنان وجود دارد، این رمز ارز به عنوان راه گریزی از این تورم تبدیل شده است.

در عین حال، داده‌های بلاک چین از گلاس نود نشان می‌دهد که تعداد کیف‌پول‌های منحصربه‌فرد با موجودی بیش از صفر بیت کوین به نزدیکی ۳۹ میلیون بازگشته است، عددی که نزدیک به رکورد ۳۸.۷ میلیون در ماه می‌ رسید.

همزمان گلاس نود در گزارش هفتگی خود در روز دوشنبه اشاره کرد که موجودی بیت کوین در صرافی ها همچنان در حال کاهش است.

در شرایطی که هش ریت استخراج بیت کوین که معیار قدرت محاسباتی کلی مورد استفاده برای ایمن سازی بلاک چین بیت کوین است، می تواند تا پیش از پایان سال به بالاترین حد خود برسد.

این درحالی است که پس از اعمال محدودیت استخراج بیت کوین توسط دولت چین در ماه جولای، هش ریت به مقدار قابل توجهی سقوط کرد.

مطالبی که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید
کاهش بی سابقه قیمت بیت کوین

ارزش بیت کوین

پس از بیت کوین، اتریوم نیز رکورد زد

طبق گزارش  کوین دسک، اتریوم دوشنبه بالاترین قیمت خود را ثبت کرد و به 4794.99 دلار رسید.

پس از ارتقای هارد فورک اتریوم در لندن، مکانیزمی برای سوزاندن بخش بزرگی از کارمزد تراکنش‌ها به جای ارسال آن به ماینرها که بر حسب اتر اندازه‌گیری می‌شود، در عرض یک هفته اتریوم بیش از آنچه که صادر کرده بود سوزانده است.

توکن‌های سوزانده شده برای همیشه از جریان گردش حذف می‌شوند.

بیت کوین

نگرانی‌ها از مقیاس‌پذیری بلاک‌ چین اتریوم و کارمزدهای بالای تراکنش‌ها، همچنان بخش‌هایی از توجه بازار را به سمت توکن‌های جایگزین اتریوم از جمله سولانا، پولکادات، لونا و غیره سوق می‌دهد.

اطلاعات شرکت داده‌های بلاک چین کایکو نشان می‌دهد از ابتدای سال، اتریوم در حال از دست دادن سهم بازار خود نسبت به دیگر بلاک‌چین‌های محبوب لایه یک است.

زیرا حجم معاملات آن در بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، از ۷۶% در سال به ۴۲% کاهش یافته است و توجه به سمت دیگر توکن‌های لایه یک معطوف شده است.


به این مطلب امتیاز دهید

5.00 /5
تعداد شمارش آرا : 3

همانطور که این مطلب را مفید دیدید

مارا در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید

دیدگاه خود را نسبت به این مطلب برای ما ارسال کنید

ارسال دیدگاه

دیدگاه های کاربران

    دیدگاهی وجود ندارد