نظارت مالی دولت قزاقستان بر مشاغل محلی مرتبط با ارزهای دیجیتال

نظارت مالی دولت قزاقستان بر مشاغل محلی مرتبط با ارزهای دیجیتال
نگار نبئی
تاریخ انتشار 2021-11-08

طبق گزارش جدید، دولت قزاقستان در نظر دارد شرکت‌های محلی را که با دارایی‌های دیجیتال کار می‌کنند، تحت نظارت خود قرار دهد.

طبق لایحه پیشنهادی، این مشاغل باید اطلاعات دقیقی در مورد عملیات رمزارزها به ناظران مالی کشور ارائه دهند تا ثابت شود هیچ ارتباطی با طرح‌های پولشویی ندارند.

بنا بر گزارشِ جدید خبرگزاری محلی اسپوتنیک، در پارلمان ملی این کشور لایحه‌ای مصوب شده است که به موجب آن کسب و کارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال موضوع یک ممیزی مالی اضافی قرار می‌گیرند. سیاستمداران همچنین پیشنهاد کردند که آژانس نظارت مالی باید قدرت و مسئولیت بیشتری داشته باشد.

اولگا پرپچین، یکی از اعضای پارلمان این کشور، خاطرنشان کرد که هدف از این اقدام، کاهش خطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم است.

در حال حاضر افراد و شرکت‌هایی که با دارایی‌های دیجیتال در این کشور آسیایی سروکار دارند، خارج از نظارت مالی هستند. این امر باعث جذابیت تراکنش‌های ارز دیجیتال برای مجرمان می‌شود.

وی افزود: «این امر منجر به گسترش جرایم مرتبط با پولشویی و تامین مالی تروریسم از جمله اقتصاد سایه می‌شود و مجرمان را به استفاده از دارایی های دیجیتال برای پرداخت‌ها سوق می‌دهد.»

با این وجود برای رسمی شدن این قانون، قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور این کشور حرف آخر را خواهد زد.

قزاقستان

گفتنی است کشور قزاقستان در اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال به عنوان یکی از پیشروهای استخراج ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. قزاقستان ۱۸/۱ درصد از هش‌ریت جهانی را به خود اختصاص داده است و پس از ایالات متحده در جایگاه دوم قرار دارد.

مدت کوتاهی پس از اعمال محدودیت دولت چین بر استخراج بیت کوین، ایالات متحده به رهبر بلامنازع این صنعت تبدیل شد و از آن زمان تاکنون بیش از  ۳۵ % از این سهم جهانی را بر عهده داشت.

مطالبی که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید
ETF بیت کوین نزدیک به یک میلیارد دلار معامله شد!

بانک‌های قزاقستانی می‌توانند خرید ارزهای دیجیتال را پردازش کنند

چند ماه پیش دولت قزاقستان اعلام کرد موسسات بانکی را قادر ساخته تا خدمات دارایی دیجیتال را به مشتریان خود ارائه دهند. به طور خاص، دولت به بانک‌ها اجازه داد برای تراکنش‌های بیت کوین و برخی آلت کوین ها حساب باز کنند.

در آن زمان، سرگئی پوترا، یکی از مدیران حوزه دیتا سنتر این کشور،  عقیده داشت که این ابتکار، گامی به سوی پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال برای کشور است.

او به اهمیت صنعت دارایی دیجیتال اشاره کرد و افزود که بازار رمزارزها، بازاری است که قزاقستان نباید آن را نادیده بگیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

5.00 /5
تعداد شمارش آرا : 1

همانطور که این مطلب را مفید دیدید

مارا در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید

دیدگاه خود را نسبت به این مطلب برای ما ارسال کنید

ارسال دیدگاه

دیدگاه های کاربران

    دیدگاهی وجود ندارد