کاهش سهم تتر از بازار استیبل کوین ها

کاهش سهم تتر از بازار استیبل کوین ها

کاهش سهم تتر از بازار استیبل کوین ها وضعیت را برای مهم ترین و بزرگترین استیل کوین بازار دشوار کرده است. امروز بیشتر در اینباره صحبت خواهیم کرد.

حتی با افزایش ارزش بازار استیبل کوین های رقیب، تتر همچنان پادشاه استیبل کوین ها است. اما سوال اینجاست که تا چه مدت این اتفاق می تواند پایدار بماند.

داده‌های حدید نشان می دهند که سرمایه‌گذاران از تتر (USDT) درحال فرار هستند. در نتیجه، این غول استیبل کوین، در میان انبوهی از اصلاحات بازار، سهم قابل توجهی از بازار را از دست داده است. در ادامه این خبر بیشتر تلاش می کنیم پیرامون این مسئله با شما بحث نماییم.

کاهس ارزش بازار تتر

تتر در حال حاضر دارای ارزش بازار 68 میلیارد دلاری است که کمترین میزان از اکتبر سال گذشته است. این رقم از بالاترین رکورد اخیر خود یعنی 83 میلیارد دلار بسیار کاهش یافته است.

از آن زمان، این استیبل کوین دستخوش موجی از افت های مکرر شد. طبق داده‌های CoinGecko، تنها از 14 ژوئن حدود 4 میلیارد دلار کاهش یافته است.

سقوط TerraUST باعث شد بازیگران بازار به دنبال پناهگاهی در سایر دارایی‌های دیجیتالی باشند که ارتباط یک به یک با دلار آمریکا را حفظ می‌کنند. در نتیجه، سرایت بازار متعاقب آن، کریپتوها و استیبل کوین‌ها را به سمت نوسانات سوق داد، که طی آن USDT برای مدت کوتاهی برابری دلاری خود را از دست داد و به 95 سنت سقوط کرد.

مطالبی که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید
سقوط قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار

در حالی که موفق شد به سرعت دوباره تثبیت شود، مارپیچ مرگبار باعث شد بسیاری از سرمایه گذاران غول استیبل کوین را به جای رقیب خود – USDC، یک رقیب اصلی کنار بگذارند.

پس از سنجش بیشتر، مشخص شد که برخلاف ارزش بازار در حال سقوط USDT، استیبل کوین شاخص Circle به روند صعودی خود ادامه داده است.

پس از صعود در هفته اول مارس، ارزش بازار USDC به سرعت در اواسط ماه مه بازگشت.

در همان زمان، Binance USD (BUSD) همچنین به یک بازگشت جزئی اما مرتبط اشاره کرد. با از بین رفتن TerraUSD، سه استیبل کوین بزرگ – تتر، کوین USD، و بایننس USD – توانسته‌اند جایگاه خود را در ده جدول برتر حفظ کنند.

کاهش ارزش بازار تتر چند روز پس از رد شایعات مبنی بر اینکه استیبل کوین عمدتاً توسط اوراق تجاری چین و آسیا پشتیبانی می شود، صورت می گیرد.

با توجه به رویدادهای اخیری که بر پلتفرم وام‌دهی کریپتو تأثیر گذاشته است، سلسیوس، صادرکننده استیبل کوین اظهار داشت:
در حالی که سایر توکن‌های وابسته به دلار ممکن است سهم تتر را از بین ببرند، برای اولین بار در تاریخ، کل عرضه استیبل کوین در سه ماهه دوم سال 2022 (به استثنای UST) به شدت کاهش یافته است.

لوکاس نوزی، رئیس بخش تحقیق و توسعه CoinMetrics فاش کرد که بازخرید استیبل کوین به دلیل نقدینگی کوتاه مدت و نگرانی در مورد ورشکستگی به شدت افزایش یافته است.

از میان تمام ناشران متمرکز، تتر شاهد بیشترین بازخریدها بود و تقریباً 7 میلیارد از عرضه خود را در ماه گذشته پاک کرد، زیرا سرمایه گذاران تلاش کردند از بازار خارج شوند و از آسیب بیشتر جلوگیری کنند.

مطالبی که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید
افزایش قابل توجه قیمت چین لینک

با این وجود، کاهش سریع قیمت تمام دارایی‌های کریپتو غیراستیبل کوین به این معنی است که استیبل کوین‌ها از نظر ارزش بازار و مکان‌یابی افزایش یافته‌اند. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که چهار دارایی دیجیتالی از این دست در 10 ارز دیجیتال برتر وجود دارد و پنجمین نیز نزدیک به نفوذ است.

نظر شما درباره کاهش سهم تتر از بازار استیبل کوین ها چیست؟

با وجود آنکه تتر همچنان بزرگترین استیبل کوین بازار است، اما روندها حاکم بر بازار نشان می دهد که علاقه سرمایه گذاران نسبت به استیبل کوین ها رقیب افزایش پیدا کرده است و افراد درحال خارج کردن دارایی خود از تتر هستند.

در همین راستا ارزش بازار تتر در چند وقت اخیر به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. شما درباره این کاهش سهم و ارزش بازار تتر چیست؟ آیا به پایان سلطنت تتر بر بازار استیبل کوین ها نزدیک شده ایم.

به این مطلب امتیاز دهید

0.00 /5
تعداد شمارش آرا : 0

همانطور که این مطلب را مفید دیدید

مارا در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید

دیدگاه خود را نسبت به این مطلب برای ما ارسال کنید

ارسال دیدگاه

دیدگاه های کاربران

    دیدگاهی وجود ندارد